Caspar David Friedrich, Ancient Rome and the Freiheitskrieg

Caspar David Friedrich,Temple of Juno in Agrigento

Richard Warren


Published online: 2017-04-26 | DOI: https//doi.org/10.1515/culture-2017-0007 


Abstract

This article considers four paintings by Caspar David Friedrich of a national romanticist nature. It examines the role of Rome and Germania’s ancient conflict in these, and briefly considers what may have influenced the artist’s national take on ancient history, including his personal experience of the Napoleonic invasions of his homeland. Friedrich’s transformations of the ancient in his national paintings are an important example of the reception of classical literature in German romanticism.


كاسبار ديفيد فريدريش، روما القديمة و فريهيتسكريغ ملخص

تدرس هذه المقالة أربع لوحات للفنان كاسبار ديفيد فريدريش ذات الطابع الرومانسي الوطني. كما تعنى هذه المقالة بدور روما وصراع جيرمانيا القديم في كل هذا ، يفسر بإيجاز ما قد يكون له تأثير على وطنية الفنان و موقفه من التاريخ القديم، بما في ذلك تجربته الشخصية من الغزوات النابليونية لوطنه. تحولات فريدريش القديمة في لوحاته الوطنية هي مثال هام لاستقبال الأدب الكلاسيكي في الرومانسية الألمانية.

كلمات البحث: كاسبار ديفيد فريدريش. القومية. روما

Translated by Dallel Sarnou


Featured Image Credits:  Caspar David Friedrich Temple of Juno in Agrigento | © Courtesy of Wikimedia Commons, the free media repository


You may also like...